המשפחה והחברים לוחצים על הצעת נישואין? מדוע (לא) להקשיב להם?

המשפחה והחברים לוחצים?
תוכן עניינים

הגבר הישראלי בימים של היום לא ממהר להציע נישואין, להתמסד ולהתחתן. בניגוד לשנים עברו, ממוצע גילאי הנישואים גם של הגברים וגם של הנשים עלה באופן משמעותי בהתאם לשוני בין התקופות ולהתחייבויות נוספות שקיימות בחיינו.

למה גברים לא ממהרים להציע נישואין?

רוב הגברים כיום, אם לא כולם, רוצים להספיק, לעשות ולהגשים חלומות נוספים ורבים לפני שהם מציעים נישואין, מתכננים חתונה ונכנסים להתחייבות של חיי נישואין.

טיול אחרי צבא הוא משהו שכמעט כל חייל משוחרר רוצה ועושה. בין אם במזרח, בדרום אמריקה או ביעדים נוספים ואקזוטיים בעולם- טיול שכזה הוא הכרחי כמעט לכל צעיר שסיים שירות צבאי.

לימודים הם גם משהו שרוב הצעירים היום לוקחים בחשבון. שלא כמו דורות לפנינו, צעירים רבים היום לא רוצים לעבוד בעבודות כפיים קשות או בעבודות ללא תמורה כספית גבוהה אלא ללמוד מקצוע או לימודים אקדמיים, דבר שיקל עליהם בעתיד במציאת עבודה טובה ובקבלת שכר הולם, מה שגם מעכב את תהליך הצעות הנישואין בעוד כמה שנים טובות.

בימים של היום יוקר המחייה באופן כללי ונושא המגורים ספציפית הם גם משהו שמכביד על זוגות צעירים. רבים מהזוגות הצעירים שמשלבים עבודה ולימודים מתקשים להוציא גם הרבה כסף על שכר דירה, שלא נדבר על קניית דירה, מה שנראה כעת לזוגות צעירים כמו חלום שרק הולך ומתרחק. זוג צעיר מעדיף להרגיש מבוסס ויציב מבחינה כלכלית. כל הסיבות האלה הן גורם נוסף שדוחה את מועד הצעת הנישואין עד להתבססות כלכלית של הזוג שבו הוא מרגיש שרמת חייו יציבה יותר והוא יכול לקדם שלב נוסף ביחסים ולהציע נישואין בבית.

לא רק גברים חשים את הדברים שציינו קודם ולוקחים אותם בחשבון. למרות שהמנטליות והגישה של הבחורות הן שונות- גם להן חשוב היום לעשות את כל הדברים שציינו קודם- טיול, לימודים וחסכון כלכלי באופן כללי הוא משהו שלא שונה בין גברים לנשים.

למרות כל הסיבות האלה, שהן גורם משמעותי ומוצדק בדחיית הצעת נישואין, בוודאי יש ביניכם שמרגישים לחץ כבר תקופה ארוכה מצד המשפחה או החברים הקרובים לעשות את הצעד המשמעותי הזה ולהפיק הצעת נישואין מושקעת ולהציע נישואין ביאכטה.

המשפחה והחברים לוחצים?

למה להקשיב למשפחה שלוחצת שתציע נישואין?

סיכמנו עבורכם כמה סיבות למה כדאי להקשיב למשפחה שלוחצת. 

אין מישהו שמכיר אתכם יותר טוב מההורים שלכם

לעיתים קרובות ההורים שלכם מסתכלים על הזוגיות שלכם ועל בת הזוג שלכם מנקודת מבט שונה ובוגרת יותר ורואים דברים שאתם לא שמים לב אליהם. תסמכו על האינטואיציות שלהם ותהיו בטוחים שהם רוצים את הטוב ביותר עבורכם.

תהיו הורים צעירים ויפים

סיבה נוספת להקשיב למשפחה ולחברים בנושא הזה היא לא להגיע לגיל מבוגר מדי ולהביא ילדים לעולם. יש יתרונות רבים בלהיות הורים צעירים גם מבחינה גופנית וגם מבחינה מנטלית. זה דבר חשוב שיש לקחת אותו בחשבון.

ליהנות מהנכדים שלהם

אם לקחתם בחשבון את עניין הגילאים- זה לא משהו שחשוב רק לכם אלא גם להורים שלכם, גם הם לא רוצים להיות סבא וסבתא מבוגרים מדי ורוצים להיות סבים נוכחים ומתפקדים בחיי הנכדים שלהם וליהנות מהם כמה שאפשר.

אז למה לא להקשיב למשפחה שלוחצת להציע נישואין?

ישנם כמה סיבות למה לא להקשיב למשפחה וחברים שלוחצים עליך לעשות את הצעד

השיקול הכלכלי

אפקט משמעותי בימינו במיוחד לזוגות צעירים. דירה וגידול ילדים הוא משהו שדורש יכולת כלכלית יציבה וגבוהה ויש לקחת בחשבון את העניין הזה לפני הצעת נישואין והקמת משפחה משלך.

לך עם הלב שלך

משפחה וחברים קרובים נמצאים אתכם המון ומכירים אתכם יותר טוב מכל אחד אחר, אבל מי שנמצא בסופו של דבר במערכת היחסים שלכם אלה רק אתה והיא. ואתה היחיד שיודע מה נכון ומה לא נכון, היחיד שיודע מתי ואם בכלל זה הזמן הנכון לצעד כה משמעותי בחייכם המשותפים.

 

 

לא משנה מה תחליט, תזכור לעשות הכול רק לפי הקצב שלך.

היחסים שלך עם בת זוגתך הם של שניכם בלבד ותזכור שאין גיל לאהבה והעיקר שיהיה רק במזל טוב!!!

אהבתם? שתפו פוסט זה ברשתות החברתיות!
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

השארת תגובה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

הצעת נישואין בחלום
הצעות נישואין
הצעת נישואין בחלום

לחלומות יש משמעות רבה שעומדת מאחוריהם, על-פי הפסיכולוגיה וגם על-פי הקבלה.
גבר או בחורה יכולים לחלום על הצעת נישואין מסיבות רבות ושונות זו מזו בהתאם להרגשתם האישית ולעמדתם בנושא חתונה.

קרא עוד »
כריעת ברך בהצעת נישואין
הצעות נישואין
האם מותר לכרוע ברך על פי הדת היהודית?

לאחרונה יותר ויותר גברים תוהים האם מותר להם לכרוע ברך בזמן שהם מציעים נישואין לבת הזוג שלהם. האם זה מעשה שמותר על-פי הדת או שזה מנהג פסול שאין מקום להכניס אותו במעמד מכובד כמו הצעת נישואין.

קרא עוד »
מי צריך לכרוע ברך? גברים או נשים?
הצעות נישואין
מי צריך לכרוע ברך? גברים או נשים?

דילמת הצעת הנישואין כיום מתרחשת אצל הרבה זוגות, בדרך כלל הגבר מותח את האישה כמה זמן שהוא יכול עד שהוא מציע לה נישואין ומנגד האישה תוהה לעצמה אולי כדאי לי להקדים אותו ולעשות את הצעד במקומו.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
לחץ לשיחה עם נציג
צריכים עזרה ?
ברוכים הבאים לווצאפ של ״בובה של אטרקציה״. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור.